Retrospektívna výstava pri príležitosti 100. výročia umelcovho narodenia. Juraja Daňa dnes hodnotíme predovšetkým ako zavŕšiteľa tradície klasickej modernej šarišskej krajinomaľby, ktorú obohatil o dramatické akcenty a pastozitu prevedenia.
„Strieborný štvoruholník”, medzinárodné maliarske trienále karpatského regiónu, predstavuje stret maliarov pochádzajúcich z piatich spriaznených štátov – Poľska, Maďarska, Rumunska, Slovenska a Ukrajiny.
Šarišská Galéria v Prešove, Prešovský samosprávny kraj a tím autorov projektu Party v 21. storočí si Vás dovoľujú pozvať na výstavu limitovanej kolekcie obrazov takmer zabudnutých slovenských párt a vencov.
Výstava zo zbierok Krajskej galérie približuje hlavne jeho námetovosť zameranú na básnivosť bežného dňa s bodliakmi rašiacimi pod žeriavmi pri výstavbe sídlisk, kŕdľami vtáčat usalašenými na drôtoch elektrického vedenia, či konármi stromov, medzi ktorými sa v diaľke mihoce prelietavajúce lietadlo a ľuďmi, náhliacimi sa do práce, nevšímavými voči začínajúcej sa jari (letu, jeseni aj zime).
Výstava k 100.výročiu významnej prešovskej rodáčky prináša prierez jej diela, vyznačujúceho sa hlboko intímnym ponorom do sveta ženskej duše a pocitov.
Výtvarník Juraj Bartusz (ročník 1933) je živelný výtvarný chameleón, pracujúci vo viacerých rovinách. Poznáme ho ako tvorcu sochy Andyho Warhola s dáždnikom v Medzilaborciach, alebo Da Vinciovského údelu človeka pred novou košickou nemocnicou na triede SNP.
Výstava „Bonjour Monsieur Stefanik“ pripravená k k stému výročiu tragickej smrti Milana Rastislava Štefánika konfrontuje Gauguinove drevorezy vytlačené z matríc nájdených astronómom Štefánikom pri pozorovaní Halleyho kométy na Tahiti v roku 1910 v prasačích korytách so sériou súčasných malieb Noémi Kolčákovej podnietených dobovými fotografiami a pomyselným stretnutím Gauguina s naším generálom.
Pred deväťdesiatimi rokmi v decembri 1929 sa v prešovskom Čiernom orlovi konala výstava „Umelecká pozostalosť Konštantína Bauera“. Išlo o reprízu posmrtného prehľadu diela, usporiadanú geniálnym manažérom a riaditeľom Východoslovenského múzea Josefom Polákom, ktorý v tom čase urobil z Košíc centrum výtvarného diania na Slovensku.
Ornamentalista, akademický maliar, Štefan Leonard Kostelníček, vlastným menom Štefan Kostelničák, sa narodil 14.2.1900 v Spišskej Starej Vsi v chudobnej roľníckej rodine ako najmladšie, siedme dieťa. Po ukončení základného vzdelania v rodisku začal študovať na gymnáziu v Podolínci, od roku 1916 dva roky v Levoči.